Gigantyczny dinozaur zniszczył drogę. Transport nie należał do łatwych

Paleontolodzy z Argentyny odkryli szczątki gigantycznego dinozaura, który miał ok. 30 metrów długości. Transport pozostałości tego tytanozaura nie należał do najłatwiejszych. Jak się okazało, podczas przewozu jego kości doszło do wypadku, w którym na szczęście ucierpiała tylko droga.

Gigantyczny dinozaur zniszczył drogę. Transport nie należał do łatwych
Skamielina tytanozaura - zdjęcie ilustracyjne (Getty Images, Spencer Platt)

Paleontolodzy natrafili na szczątki ogromnego dinozaura w warstwach kredy górnej formacji Huincul w basenie Neuquén w prowincji Rio Negro w północno-wschodniej Patagonii.

Były to pozostałości tytanozaura, czyli okazu należącego do grupy zauropodów, które uznaje się za jedne z największych lądowych zwierząt w dziejach. Naukowcy natrafili na elementy kości udowej o długości ok. 1,9 m. Ich zdaniem jest to nowy rodzaj i gatunek tych gigantów - Chucarosaurus diripienda.

Transport skamieniałości nie należał do najłatwiejszych

Eksperci swoimi spostrzeżeniami na ten temat podzielili się na łamach czasopisma naukowego "Cretaceous Research". W artykule wyjaśnili, że "u największych gatunków często spotyka się bardzo niekompletne szkielety z powodu zarówno czynników zewnętrznych, jak i wewnętrznych". Dlatego odkrycie nawet niewielkich fragmentów kości ma istotne znaczenie z badawczego punktu widzenia. Ich analizy są cennym źródłem informacji o gigantach, które dawniej zamieszkiwały naszą planetę.

Trwa ładowanie wpisu:twitter

Szczątki dinozaura z prowincji Rio Negro miały trafić do laboratorium w Buenos Aires. Ich transport okazał się jednak poważnym wyzwaniem. Jak donosi Live Science, skamieliny były tak ciężkie, że spowodowały wypadek drogowy.

Jeden z autorów badania, którego cytuje serwis - Fernando Novas , paleontolog z Muzeum Nauk Przyrodniczych Bernardino Rivadavia w Buenos Aires i badacz z Argentyńskiej Narodowej Rady ds. Badań Naukowych (CONICET) wyjaśniła, że ich masa zdestabilizowała pojazd.