Polski turysta utknął na Maderze. Próbuje wrócić do kraju od tygodnia

Choć wielu z nas marzy o tym, by nie musieć wracać z urlopu, takiego obrotu spraw mało kto zazdrości. Po tym jak lot Ryanaira został odwołany 17 sierpnia, polski turysta wraz z rodziną utknął na Maderze.

Pasażer utknął na lotnisku. Linie lotnicze umywają ręcePasażer utknął na lotnisku. Linie lotnicze umywają ręce
Źródło zdjęć: © Adobe Stock

Nie tak koniec wakacji wyobrażał sobie pan Bartosz. Mężczyzna wraz z rodziną miał zaplanowany lot na 20.25 w sobotę, 17 sierpnia. Na lotnisku okazało się jednak, że Ryanair odwołał zaplanowane loty.

Gdy podobnie jak cała rzesz innych, rozczarowanych turystów próbował dowiedzieć się czegoś w punkcie informacyjnym, powiedziano mu jedynie, że lot wstrzymano i nie ma szans w tym dniu dostać się z powrotem na kontynent.

Regularnie kontaktowałem się z biurem obsługi klienta Ryanaira, ale bezskutecznie. Usunęli wszystkie dane z aplikacji, tak, jakby mojego lotu nie było. Brak jakichkolwiek propozycji z ich strony, poza sugestią zwrotu kosztów i szukania rozwiązania na własną rękę - opowiada mężczyzna w rozmowie z "Gazetą Wyborczą".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

FlixBus pojedzie na nowe lotnisko w Radomiu? "Chciałbym zobaczyć, że faktycznie wystartuje"

Mężczyzna opowiada, że sam musiał zorganizować sobie nocleg i wynająć samochód na własny koszt. Gdy we wtorek otrzymał wiadomość od linii lotniczych o możliwości lotu do Sewilli, był pewien, ze jego koszmar się skończy.

Zawnioskowaliśmy o przebukowanie naszego sobotniego lotu na lot z Sewilli do Krakowa, ale ten też został... odwołany! Teraz celujemy w sobotni z Malagi. Koszmar. O kosztach nie wspomnę - relacjonuje turysta na łamach GW.

Ryanair nie odniósł się do sprawy, dziennikarze Gazety skontaktowali się w tej sprawie z Urzędem Lotnictwa Cywilnego, które krok po kroku wyjaśnia procedurę jaką powinien przejść poszkodowany pasażer.

W pierwszej kolejności pasażer powinien złożyć reklamację u przewoźnika. Może to zrobić, wypełniając formularz na stronie danej linii lotniczej lub wysyłając skargę w formie papierowej na jej adres. Jeśli proces reklamacyjny u danego przewoźnika lotniczego zakończył się niesatysfakcjonująco dla pasażera, lub przewoźnik lotniczy nie odpowiedział na reklamację w terminie 30 dni, pasażer może dochodzić swoich roszczeń przed sądem powszechnym, a w postępowaniu może konsumentowi pomóc Powiatowy (Miejski) Rzecznik Konsumentów - wyjaśnia biuro prasowe ULC.
Wybrane dla Ciebie
Rodzinny spacer zmienił się w dramat. Dzieci pochylały się nad ojcem
Rodzinny spacer zmienił się w dramat. Dzieci pochylały się nad ojcem
Policja przyłapana. "To będzie podwójna kara". Ostra reakcja
Policja przyłapana. "To będzie podwójna kara". Ostra reakcja
To on szuka "złotego pociągu". Właśnie się ujawnił
To on szuka "złotego pociągu". Właśnie się ujawnił
Szedł obok placu zabaw. Nagle taki widok. "Prawdziwy hit sezonu"
Szedł obok placu zabaw. Nagle taki widok. "Prawdziwy hit sezonu"
Premier Indii mówił o pokoju. Spójrzcie na twarz Putina
Premier Indii mówił o pokoju. Spójrzcie na twarz Putina
Pojawił się w centrum Wrocławia. Kierowcy musieli omijać go łukiem
Pojawił się w centrum Wrocławia. Kierowcy musieli omijać go łukiem
Portugalia zaostrza przepisy deportacyjne dla nielegalnych imigrantów
Portugalia zaostrza przepisy deportacyjne dla nielegalnych imigrantów
8 miliardów funtów na wsparcie Ukrainy? Brytyjczycy mają plan
8 miliardów funtów na wsparcie Ukrainy? Brytyjczycy mają plan
Miał już dość. Ujęcie sprzed Lidla. Wywiesił karteczkę
Miał już dość. Ujęcie sprzed Lidla. Wywiesił karteczkę
Wyż z Rosji nadal nad Polską. Należy spodziewać się opadów
Wyż z Rosji nadal nad Polską. Należy spodziewać się opadów
Zaginęła 15-latka z Konstantynowa Łódzkiego. Jest nowy trop
Zaginęła 15-latka z Konstantynowa Łódzkiego. Jest nowy trop
Granica z Białorusią. Przedłużono strefę buforową
Granica z Białorusią. Przedłużono strefę buforową