Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Wróć na
BBI
|
aktualizacja

Brak gazu i prądu w mieszkaniu? Eksperci podpowiadają, jak tego uniknąć

2
Podziel się:

Ceny energii rosną w szalonym tempie, a to w widoczny sposób odbija się na naszych portfelach. Nim odetną nam gaz lub prąd, warto znać kilka prostych zasad, które uratują z opresji w starciu z dostawcami energii.

Brak gazu i prądu w mieszkaniu? Eksperci podpowiadają, jak tego uniknąć
Boisz się przerw w dostawie energii? Urząd Regulacji Energetyki podpowiada, jak tego uniknąć (pexels, Patrycja Grobelny)

Co robić gdy nie stać nas na zapłatę słonego rachunku z gazowni lub elektrowni? Jak uniknąć przerw w dostawie energii do naszych mieszkań? Te pytania obecnie są żywe wśród wielu polskich rodzin.

Urząd Regulacji Energetyki wydał internetowy poradnik, gdzie w kilku krokach informuje o tym, jak radzić sobie gdy nie możemy zapłacić rachunku na czas, tak by dostawy energii do naszego mieszkania nie zostały wstrzymane.

Po pierwsze, warto skontaktować się z dostarczycielem energii i wspólnie wypracować sposób na wyjście z sytuacji, bo jak przekonują urzędnicy z URE, odcięcie klienta od dostaw nie leży w ich interesie.

Wiele przedsiębiorstw prowadzi specjalną politykę postępowania w takich okolicznościach. Przedsiębiorstwo może np. rozłożyć płatności na raty lub odroczyć termin zapłaty. Można też uzgodnić inne warunki – doradza szefowa łódzkiego oddziału URE.

Warto pamiętać także, że o zamiarze odcięcia energii, przedsiębiorstwo musi poinformować odbiorcę drogą listowną, a ten ma prawo po odbiorze korespondencji złożyć reklamację w ciągu 14 dni. Ale uwaga! Reklamacja działa nawet w przypadku, gdy energia w naszym domu została już odcięta. Wówczas firma ma obowiązek wznowić dostawy do czasu rozpatrzenia reklamacji. Ma na to trzy dni od chwili złożenia wniosku reklamacyjnego przez klienta.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Jak zaoszczędzić na prądzie. Ekspert radzi

Negatywne rozpatrzenie wniosku także nie zamyka nam drogi do dalszych negocjacji. W takiej sytuacji, odbiorca może wystąpić do właściwego miejscowo Oddziału Terenowego URE o rozpatrzenie sporu dotyczącego nieuzasadnionego wstrzymania dostarczania paliw gazowych lub energii.

Jak wynika z danych URE problemy z terminowymi wpłatami za gaz i energię elektryczną to najczęstszy powód odłączeń od sieci.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
o2pl
KOMENTARZE
(2)
~BEN
2 miesiące temu
To jest barbarzyńskie
PiArek
2 miesiące temu
To co? "Biedni" mogą wogóle nie płacić??? Kolejne 500+???
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić