Aneta Polak| 
aktualizacja 

To się dzieje już w Polsce. Zdjęcie z Kauflandu niesie się w sieci

647

Inflacja szaleje, ceny żywności rosną i coraz częściej zdarzają się kradzieże podstawowych produktów spożywczych. Jak z tym problemem radzi sobie Kaufland? W internecie ukazały się zdjęcia z tzw. pikaczem. Tego w polskich sklepach jeszcze nie było!

To się dzieje już w Polsce. Zdjęcie z Kauflandu niesie się w sieci
Etykiety antykradzieżowe w Kauflandzie (Twitter, @PLPierwszy)

Jeszcze niedawno ginęły głównie droższe produkty, teraz ludzie kradną wszystko, co tylko zmieści się do kieszeni lub plecaku. Przedmiotem kradzieży coraz częściej stają się podstawowe produkty żywnościowe, nawet bułki, które można kupić za kilkadziesiąt groszy. Według portalu Money.pl, od stycznia do października 2022 roku stwierdzono o 30 proc. więcej kradzieży w sklepach niż rok wcześniej. Policjanci mówią wprost: jest źle, a będzie jeszcze gorzej.

Branża handlowa próbuje powstrzymać złodziei na różne sposoby, m.in. zatrudniając dodatkowych ochroniarzy i inwestując w systemy nadzoru klientów. Coraz częściej korzysta również z zabezpieczeń antykradzieżowych. Wcześniej, o ile pojawiały się na produktach, były niemal niezauważalne dla klientów, ale to zaczyna się zmieniać.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Kiedy RPP obniży stopy procentowe? Prof. Noga: ważny jest cel inflacyjny, kluczowe będą dane GUS z marca

Kilka miesięcy temu w mediach zrobiło się głośno o zabezpieczeniach antykradzieżowych na maśle, które pojawiły się w sieci sklepów Kaufland. Specjalne naklejki pojawiły się nie tylko na opakowaniach kosztujących po 7-13 zł, ale też na znacznie tańszych produktach, m.in. miksie tłuszczowym (cena to ponad 3 zł za sztukę).Teraz Kaufland robi kolejny krok — w sieci ukazały się zdjęcia z tzw. pikaczem, który został umieszczony na... papierze do pakowania wędlin i serów.

Trwa ładowanie wpisu:twitter

Tego w polskich sklepach jeszcze nie było

Wśród produktów, które klienci kradną najczęściej, są m.in. sery i artykuły mięsne. Dlatego w Kauflandzie etykiety antykradzieżowe umieszczono na opakowaniach produktów sprzedawanych luzem przy stoisku z wędliną i serami. Ten widok może zaskakiwać. Wcześniej podobne zabezpieczenia kojarzono głównie z alkoholem. Jeśli już pojawiały się na produktach spożywczych, to raczej na tych droższych i pakowanych fabrycznie.

Eksperci uważają, że powinniśmy się przyzwyczaić do takiego widoku, ponieważ wkrótce podobnych zabezpieczeń może przybywać. Złodzieje są coraz bardziej zuchwali i agresywni, prowokuje ich rosnąca inflacja, a ośmiela nowelizacja Kodeksu karnego, która zwiększyła próg przestępstwa kradzieży z 500 zł do 800 zł.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić