Takie piwa trafiły do sklepów. Strażacy oburzeni, PSP komentuje

397

Współpraca Ochotniczej Straży Pożarnej z piwem Harnaś wywołała spore kontrowersje. Teraz do sprawy odniosła się również Państwowa Straż Pożarna, która również nie jest nastawiona entuzjastycznie do tematu.

Takie piwa trafiły do sklepów. Strażacy oburzeni, PSP komentuje
Współpraca OSP wywołała spore zamieszanie (Getty Images)

O nowej współpracy ochotników poinformował portal osp.pl. Wizerunek strażaka ma na czas trwania akcji zastąpić na etykiecie piwa popularnego Harnasia. Na szyjkach butelek pojawi się również hasło "Harnaś wspiera strażaków". W ramach akcji OSP ma otrzymać dofinansowania dla jednostek w postaci sprzętu. Szczęśliwców wybierać będą sklepy, które zwyciężą w loterii zorganizowanej przez producenta.

To będzie cała procedura, cała kampania, będzie loteria dla sklepów, będą dofinansowania dla jednostek w sprzęcie, tylko na tę chwilę nie znamy szczegółów. To będzie bardzo duże przedsięwzięcie - powiedziała portalowi osp.pl rzecznik ZOSP RP Nina Mirgos-Kilanowska.

Współpraca ochotników wywołała spore kontrowersje wśród internautów. Jeden ze strażaków PSP poczuł się do tego stopnia urażony, że zorganizował nawet protest na Facebooku pod nazwą "NIE CHCEMY STRAŻAKÓW NA ETYKIETACH PIWA!!!". Osoba ta nie odpowiedział niestety na próby kontaktu z naszej strony.

Wydarzeniem zainteresowało się ponad 1,2 tys. osób. Uważają, że wizerunek strażaka na etykiecie "Harnasia" jest spłyceniem ich powołania i antyreklamą służby. Zdaniem niektórych współpraca ma przede wszystkim na celu zwiększenie sprzedaży piwa, a nie pomoc ochotnikom.

Robią sobie antyreklamę - bo strażak w reklamie piwa wyłącznie kojarzyć się może z usuwaniem szkód po wypadku spowodowanym przez nietrzeźwego kierowcę - zauważył przeciwnik akcji.

Państwowa Straż Pożarna komentuje

Wysłaliśmy zapytanie w sprawie współpracy ochotników z OSP do PSP. Z odpowiedzi wynika, że PSP nie chce komentować komercyjnych przedsięwzięć stowarzyszeń, jednak akcji tej bynajmniej nie pochwala.

Nie odnosimy się do komercyjnych przedsięwzięć stowarzyszeń. Jako Państwowa Straż Pożarna jesteśmy przeciwni używaniu wizerunku strażaków do promocji używek czy alkoholu. Jest to także w kontrze do założeń ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Jako profesjonalna, zawodowa formacja ratownicza działająca w obszarze ratownictwa i ochrony ludności promujemy sport pożarniczy, wszelką aktywność sportową i zdrowy tryb życia - napisano w komunikacie wysłanym do o2.pl.
Zobacz także: „Cud nad Orlenem”. Soboń komentuje
Autor: GGG
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić