Niemcy wprowadzili jeden bilet. Nie wszyscy w rządzie są tym zachwyceni

17

Na terenie Niemiec wprowadzono specjalny bilet miesięczny, czyli tzw. Deutschlandticket. Jest on ważny na obszarze całego kraju zarówno w transporcie lokalnym, jak i regionalnym. To metoda wsparcia obywateli walczących z inflacją. Nie każdemu przypadła do gustu.

Niemcy wprowadzili jeden bilet. Nie wszyscy w rządzie są tym zachwyceni
Zwolennikiem wprowadzenia jednego biletu jest między innymi Olaf Scholz, kanclerz Niemiec (Getty Images, 2023 Getty Images)

Deutschlandticket obowiązuje na terenie Niemiec od dziś, czyli poniedziałku 1 maja. Ponieważ jego cena wynosi zaledwie 49 euro (ok. 225 zł), jest popularnie nazywany także 49-euro-Ticket. Jego posiadacze mogą zarówno legalnie podróżować metrem w swoim mieście, jak i pociągiem do innej miejscowości.

Deutschlandticket. Nie wszyscy w rządzie są zachwyceni

Jednym z kluczowych – jeśli nie najważniejszym – powodem, dla którego wprowadzono Deutschlandticket, jest próba odciążenia finansowo obywateli, borykających się z dotkliwymi skutkami inflacji. Jak podał portal ARD, 49-euro-Ticket w tym roku prawdopodobnie zakupi jeszcze ok. 5,6 mln podróżnych.

Jednym z gorących zwolenników wprowadzenia biletu miesięcznego jest Olaf Scholz. Kanclerz Niemiec wielokrotnie próbował przekonać obywateli, że wprowadzenie Deutschlandticket to nie tylko przejaw postępu, lecz także element projektu modernizacji całego kraju. To jednak nie koniec listy korzyśći.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Zobacz też: Czy zakaz rejestracji aut spalinowych trafi do kosza? "Niemcy powiedzieli to, co branża mówi od dawna"

Jak informuje portal Digital Journal, innym ważnym powodem, dla którego zdecydowano się na wprowadzenie Deutschlandticket, była troska o środowisko. Ponieważ jazda komunikacją miejską i regionalną stała się tańsza niż wydatki przeznaczone na utrzymanie aut, mieszkańcy Niemiec jeżdżą pojazdami osobowymi rzadziej. W efekcie zmniejszyło się zanieczyszczenie.

Nie wszyscy przedstawiciele rządu są zwolennikami wprowadzenia Deutschlandticket. Przedstawiciele opozycji argumentowali, że pieniądze przeznaczone na 49-euro-Ticke mogłyby zostać lepiej spożytkowane, na przykład na poprawę i renowację infrastruktury kolejowej. Taką propozycję przedstawił Michael Donth, konserwatywny parlamentarzysta.

Bilet Deutschlandticket początkowo miał zostać wprowadzony wcześniej. Ostatecznie obowiązuje od poniedziałku 1 maja, ponieważ cała procedura opóźniła się ze względu na towarzyszące 49-euro-Ticke kontrowersje i dyskusje.

Autor: EKO
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić