Policjanci biją na alarm. Tak można stracić pieniądze w ferie
Rokrocznie w okresie ferii uaktywniają się przestępcy. Niestety, także i tym razem próbują uzyskiwać rozmaite korzyści w sposób niezgodny z prawem. Jak działają oszuści? O tym informują olsztyńscy policjanci.
Źródło zdjęć: © Pixabay | Andrzej Rembowski
Okres ferii sprzyja wyjazdom w rozmaite miejsca. Choćby to wykorzystywać próbują oszuści.
Do Komendy Miejskiej Policji w Olsztynie zgłosił się pewien mieszkaniec Olsztyna, który twierdził, że padł ofiarą oszustwa. Na jednym z portali ogłoszeniowych znalazł ofertę wynajmu apartamentu w górach podczas ferii zimowych. Pokrzywdzony postanowił zadzwonić do najemcy, aby zarezerwować wybrany termin. Następnie mężczyzna otrzymał maila z instrukcją dotyczącą wpłacenia zaliczki za tygodniowy pobyt. Po wpłaceniu pieniędzy kupujący nie otrzymał żadnego potwierdzenia rezerwacji, co wzbudziło jego podejrzenia - czytamy w komunikacie mundurowych.
Nagrał go i wysłał na policję. Teraz każdy zobaczy, co zrobił kierowca
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Najemca przestał odbierać od niego telefony. Wówczas mieszkaniec Olsztyna był już praktycznie pewny, że dał się złapać w sidła oszusta.
Pokrzywdzony zorientował się, że padł ofiarą oszustów, po tym jak skontaktował się z osobą, której dane osobowe widniały w korespondencji – okazał się mim przewodnik górski, który nie zajmuje się wynajmem kwater. Wartość strat poniesionych przez oszukanego mężczyznę to 600 złotych - poinformowano.
Czytaj także: Kiedy tłusty czwartek 2024? Musicie zapamiętać tę datę
Nie daj się oszukać. Policja przypomina kluczowe zasady
Jak postępować, by nie dać się oszukać? Policja przypomina o najważniejszych zasadach. Oto one:
- w każdym przypadku podejmowania internetowych transakcji należy zachować czujność.
- porównajmy cenę z cenami kwater o podobnym standardzie i lokalizacji, tzw. super okazje powinny zawsze wzbudzać nasze podejrzenia.
- zapytajmy o dokładną lokalizację, adres i postarajmy się zebrać jak najwięcej informacji na temat danego obiektu.
- uczciwy sprzedawca nie będzie stronił od wystawienia paragonu, rachunku, czy faktury nawet na poziomie wpłaty zaliczki na poczet wynajmu.
- nie sugerujmy się opiniami zadowolonych klientów dostępnymi na stronie internetowej obiektu – w przypadku oszustwa są one spreparowane – zasięgnijmy opinii z innych miejsc.
- zachowajmy dokumentację związaną z transakcją wynajmu kwatery. W razie niewywiązania się oferenta z zawartej umowy do odzyskania należności pomocne okazać się mogą informacje przesłane w formie SMS, czy za pomocą poczty elektronicznej.
Źródło artykułu: o2pl