o2 - Serce Internetu
Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
  • QUIZY
Wróć na
EKO
|

Samolot Ryanair nie zabrał 46 pasażerów z lotniska w Katowicach. "Zostaliśmy bezradni"

50
Podziel się

Do nietypowej sytuacji doszło na lotnisku w Katowicach-Pyrzowicach. Pasażerowie mieli lecieć do Pafos na Cypr, jednak nie pozwolono im wejść na pokład maszyny. To poważnie skomplikowało plany urlopowe wielu osób. Ryanair przedstawia wyjaśnienie.

Samolot Ryanair nie zabrał 46 pasażerów z lotniska w Katowicach. "Zostaliśmy bezradni"
Pasażerom nie pozwolono wejść na pokład samolotu linii Ryanair. To skomplikowało plany urlopowe wielu z nich (Getty Images)
bEEqrUxx

Jak informuje Gazeta Wyborcza, na pokład samolotu nie wpuszczono aż 46 osób. Niedoszli pasażerowie relacjonowali, że lot miał zacząć się o godzinie 10:15, a kwadrans wcześniej obsługa zamknęła bramki.

Jest nas dokładnie 46 osób, które nie zostały wpuszczone na pokład samolotu. Bramka została zamknięta dokładnie o godz. 10:00. Planowany lot miał się rozpocząć o godz. 10:15. (...) Pani kierownik z Ryanaira zamknęła przed nami bramkę – tłumaczy jeden z niedoszłych pasażerów (Gazeta Wyborcza).
bEEqrUxz

Pasażerowie nie zostali wpuszczeni na pokład samolotu linii Ryanair

Niewpuszczenie na pokład zdenerwowało niedoszłych pasażerów tym bardziej, że ostatecznie samolot wyleciał z 35-minutowym opóźnieniem. Miało być ono spowodowane właśnie usuwaniem bagaży poszkodowanych klientów z luku bagażowego.

Zostaliśmy bezradni w terminalu, następnie eskortowani do wyjścia z informacją o możliwości dochodzenia swoich roszczeń u linii Ryanair – relacjonował niewpuszczony pasażer (Gazeta Wyborcza).
bEEqrUxF
Zobacz także: Zobacz też: Odleciał bez pasażerów. Kuriozalna sytuacja podczas lotu do Krakowa

Na temat zdarzenia zabrała głos Olga Pawlonka, przedstawicielka linii lotniczych Ryanair. Jak tłumaczyła, część pasażerów spóźniła się na odprawę oraz samolot, a tym, którzy zostali na lotnisku, zaproponowano pomoc oraz bezpłatną rezerwację najbliższego lotu. W oświadczeniu zawarto również przeprosiny.

bEEqrUxG
Część pasażerów spóźniła się do gate'u oraz na samolot do Pafos. Poszkodowanym klientom zaoferowano odpowiednią pomoc i bezpłatnie zarezerwowano najbliższy lot. Ryanair szczerze przeprosił wszystkich poszkodowanych klientów za zakłócenia, które były całkowicie poza kontrolą linii lotniczej – oświadczyła Olga Pawlonka (Gazeta Wyborcza).

Nie wszyscy pasażerowie byli zadowoleni z rozwiązania, jakie zaproponował personel Ryanair. Wskazywali, że skomplikowało ono ich plany urlopowe ze względu na dokonane wcześniej rezerwacje hoteli czy pojazdów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
bEEqrUya
Źródło:
o2pl
KOMENTARZE
(50)
Adamo 232
2 miesiące temu
Bo na lotnisko się przychodzi minimum 2 i pół godziny przed odlotem inaczej zapomnij że wejdziesz na samolot to nie taksówka!!!!! Która poczeka na pociąg tez należy prędzej przyjść proste jak drut
Bobi
2 miesiące temu
Część pasażerów się spóźnione, a resztę za co nie wpuszczone?
Mon
2 miesiące temu
Niestety + coraz częściej linie lotnicze sprzedają więcej biletów na dany lot niż miejsc w samolocie. Tłumaczą to tym, że część pasażerów rezygnuje z lotu w ostatniej chwili i przewoźnik jest stratny, zostają puste miejsca. Gorzej jak wszyscy się zjawią- wtedy "losowanie", najwygodniej im zostawić tych z końca, którzy jeszcze nie wsiedli do samolotu. Podobno praktyka zgodna z prawem, można dochodzić rekompensaty:(((. A to, że skomplikują komuś np wakacje ich już nie obchodzi 🙁
bEEqrUyb
Kawa
2 miesiące temu
Kto im kazal tymi liniami latac ,sami sobie winni
Jaga
2 miesiące temu
Byłam na lotnisku w Pyrzowicach dwa tygodnie temu. Lot o 6 z minutami. Żeby być na czas trzeba było obudzić dzieci w środku nocy. Nie wszyscy mieszkają za miedzą lotniska. O zbliżonej porze wylatywało 6 samolotów. Kolejka do odprawy gigantyczna. Dla lotów odbywających się wcześniej utworzono dodatkową kolejkę. Ludzie stali jeden na drugim. O żadnym dystansie nie mogło być mowy. W biegu udało się zdążyć z odprawą. Nigdzie informacji gdzie pokazywać testy . A taka informacja bardzo by się przydała. Rodziny z małymi dziećmi stojącymi karnie w tej kolejce. Ile można przybyć wcześniej na lotnisko w małym dzieckiem ? My byliśmy ponad dwie godziny wcześniej i ledwie zdążyliśmy. Czy to wina przewoźnika, który musi przestrzegać procedur czy może bałagan na lotnisku? Czy nie było wiadomo, że wylatuje 6 samolotów o jednym czasie i będzie konieczność odprawy takiego tłumu ? Na lotnisko można przybyć i 5 godzin wcześniej ale czy to bezpieczne i czy wszyscy są w stanie to wytrzymać. Pasażera trzeba szanować.
Jerry
2 miesiące temu
Też leciałem do Pafos w czerwcu i było podobnie. Kiedyś szło się od razu do kontroli bezpieczeństwa. Teraz trzeba w zupełnie innym miejscu pokazać Cyprys flight.pass co powoduje ogólny bałagan. Odprawa trwa za długo ale nikt wcześniej nie uprzedza o komplikacjach( np podczas odprawy on line)
Lukasz
2 miesiące temu
To samo było w czwartek w Londyn Stansted. To samo. Teściowa przyleciała zabrać moje dzieci do Polski na wakacje. Planowy lot był o 19.20 co się okazało wyleciał dużo wcześniej
Hendrix
2 miesiące temu
Nie czytacie ze zrozumieniem, to jakiś przekręt...1.bo skoro część się spóźniła to dlaczego nie zabrali reszty ludzi? 2.jak wyjmowali bagaże z luku, to przecież ludzie byli już po odprawie, samolot stał więc mogli ich wpuścić. To jest wałek ze strony firmy...,pewnie brak miejsc(wystawili podwójne bilety), a zwalono na pasażerów...
el-ka
2 miesiące temu
Ja raz się spoznilam i do nikogo nie miałam pretensji. Kupiło się bilet na inny lot.
el-ka
2 miesiące temu
Jaka to nietypowa sytuacja. Samolot na nikogo nie będzie czekał. Wiadomo ile trzeba być na odprawie przed wylotem. Jak się spóźnił to na własny koszt kupować bilet na inny lot.
el-ka
2 miesiące temu
Ja raz się spoznilam na samolot i do nikogo nie miałam pretensji. Trzeba było kupić bilet i lecieć innym samolotem.Wiec o co tyle krzyku.
ryan
2 miesiące temu
Polaczki wszedzie sie spieszą i wszedzie spazniają. Na lotniskach czesto słychac jak wołają burakow do odprawy bo przecież PANOWIE i HRABINY z Polski jak bilet za 50 Pln kupili to myslą że są panami i samolot na nich poczeka az zeżrą w restauracji albo wypalą szluga
Zibi
2 miesiące temu
Jest to najgorszy przewoźnik.Z powodu wcześniejszej pandemi,na zwrot kosztów zawieszonego lotu czekałem parę miesięcy.I tak nie zwrócono mi wszystkiego.Dziadostwo i tyle.
bEEqrUxT
pasażer
2 miesiące temu
wyrzucić Ryanaira i po kłopocie, przyjdzie inna linia
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić