Polska. Tęczowa torba znów w IKEA. Cały dochód pójdzie na szlachetny cel

9

IKEA po raz kolejny wprowadza do sprzedaży w Polsce limitowaną serię toreb Frakta - w kolorach tęczy. Cały dochód z jej sprzedaży ma pójść, na wsparcie telefonu zaufania Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.

Polska. Tęczowa torba znów w IKEA. Cały dochód pójdzie na szlachetny cel
Tęczowa torba znów w sprzedaży (Materiały prasowe, IKEA)

Sprzedaż torby zaczęła się w sklepach IKEA od poniedziałku, 17 maja. Datę tę wybrano celowo, ponieważ tego dnia wypada Międzynarodowy Dzień Przeciw Homofobii, Transfobii i Bifobii. Kupić ją można we wszystkich stacjonarnych sklepach firmy. Jej cena to 9,99 zł.

Torby Frakta w kolorach tęczy szwedzka sieć sprzedaje w Polsce od dwóch lat. Po raz pierwszy pojawiły się one w naszym kraju w 2019 roku. Od tego czasu IKEA cyklicznie wprowadza limitowane partie tęczowych toreb. Na torbie Frakta znajduje się sześć pasków w kolorach najpopularniejszej wersji "Rainbow Flag" - międzynarodowego symbolu ruchu na rzecz równouprawnienia osób LGBT.

Cały dochód na szczytny cel

Firma zapowiada, że cały dochód ze sprzedaży tęczowej Frakty pójdzie, na wsparcie telefonu zaufania Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. Rok temu pieniądze ze sprzedaży torby również przeznaczono na ten szczytny cel, co pozwoliło odebrać dodatkowo ponad 1300 telefonów od nastolatków w kryzysie. Fundacja otrzymała także od IKEA produkty z przeznaczeniem na wsparcie placówek pomocowych.

Sprzedaż toreb oznacza dla nas możliwość wsparcia oraz pomocy dzieciom i młodzieży narażonym na wykluczenie społeczne, we współpracy z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, która prowadzi telefon zaufania dla dzieci i młodzieży - mówi Susanna Romantsova, liderka ds. różnorodności, równego traktowania i kultury przynależności w IKEA Retail w Polsce.

60 tys. telefonów rocznie od nastolatków w kryzysie

116 111 to bezpłatna, całodobowa, ogólnopolska linia pomocowa prowadzona od ponad 12 lat przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. Co 2 minuty Fundacja odbiera telefon od dziecka lub nastolatka, który jest w kryzysie i potrzebuje pomocy. Fundacja wylicza, że konsultanci odbierają ponad 60 tys. połączeń rocznie i odpowiadają na blisko 13 tysięcy anonimowych wiadomości online.

W 116 111 zależy nam na inkluzywnej postawie i komunikacji. Chcemy, aby każda młoda osoba czuła się akceptowana i wysłuchana. Nasze doświadczenia pokazują, że osoby LGBT+ żyją w przeświadczeniu, iż mogą korzystać z pomocy jedynie w dedykowanych im miejscach - tłumaczy Paula Włodarczyk, koordynatorka programów pomocy telefonicznej w Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.
Autor: BA
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić