Zdjęcie z niemieckiego lotniska. To wpływ nałożonych na Rosję sankcji

Dziesięć rosyjskich samolotów pozostaje na niemieckich lotniskach z powodu sankcji nałożonych po rozpoczęciu wojny na Ukrainie - podaje "Deutsche Welle". Są to głównie małe samoloty, ale jest wśród nich także duży Airbus A320.

Zdjęcie z niemieckiego lotniska. To wpływ nałożonych na Rosję sankcji
Rosyjskie samoloty utknęły na niemieckich lotniskach (Getty Images, Urbanandsport/NurPhoto)

O sprawie poinformowały w niedzielę 14 sierpnia publikacje grupy Redaktionsnetzwerk Deutschland (RND), powołując się na niemieckie Federalne Ministerstwo Transportu. Należące do rosyjskiego właściciela samoloty nie mogą opuścić kraju z powodu sankcji. 27 lutego, trzy dni po rozpoczęciu rosyjskiej inwazji na Ukrainę Niemcy zamknęły niebo dla rosyjskiego lotnictwa.

Rosyjskie samoloty utknęły w Niemczech

W niemieckich portach utknęły przede wszystkim małe maszyny - m.in. odrzutowce biznesowe lub samoloty używane do lotów czarterowych. Jak wylicza niemiecki resort, w Lipsku znajdują się trzy An-124, a w Kolonii - Bombardier BD-100-1A10 Challenger 300 i Boeing 737.

We frankfurckim porcie Hahn stoi rosyjski Boeing 747, w turystycznym Baden-Baden Cessna 750 Citation X, dwa Embraery ERJ-135BJ Legacy 600 i Bombardier. W Monachium znajduje się samolot pasażerski Airbus A320, wydzierżawiony niegdyś przez rosyjskie linie lotnicze – decyzję o jego dalszych losach musi podjąć właściciel.

Ponieważ samoloty podlegają zakazowi startów i lotów ze względu na system sankcji UE, nie mogą być używane przez właściciela i nie mogą być transportowane w inne miejsce – wyjaśniło niemieckie Ministerstwo Transportu.
Trwa ładowanie wpisu:twitter

Rosjanie nie oddają wydzierżawione samoloty

Resort dodał, że ​​rosyjskie samoloty mogą otrzymać tylko podstawowe usługi – np. chroniące przed nieuprawnionym dostępem do nich. Zabroniona jest jakakolwiek inna ingerencja, podobnie jak dostawa części zamiennych.

13 lipca amerykańska gazeta "The Washington Post" napisała, że rosyjskie linie lotnicze odmawiają zwrotu ponad 400 samolotów wydzierżawionych za granicą. Z 515 maszyn w momencie nałożenia sankcji na Rosję za wojnę na Ukrainie właścicielom udało się odzyskać tylko około 80. Wysokość roszczeń ubezpieczeniowych sięgnęła już 10 miliardów dolarów.

Demontują własne samoloty

Tymczasem rosyjskie linie lotnicze już rozpoczęły demontaż samolotów w celu uzyskania części zamiennych, których nie mogą kupić ze względu na zachodnie sankcje. Rosyjskie linie lotnicze likwidują część samolotów, a odzyskane podzespoły służą do naprawy innych jednostek. Według Agencji Reutera praktyka ta ma już być codziennością rosyjskiego narodowego przewoźnika — Aerofłotu.

Zobacz także: Krajowy Plan Odbudowy. Kowal o rządzie: "To ich obowiązek"
Autor: BA
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić