o2 - Serce Internetu
Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
  • QUIZY
Wróć na
EKO
|

Zimny prysznic z rana. Zobacz, co mówią naukowcy

4
Podziel się

Wzięcie prysznica to dobry sposób, aby nabrać energii przed nadchodzącym dniem. Jednak niewiele osób ma w sobie tyle samozaparcia, aby odkręcić chłodną, nie mówiąc o lodowatej wodzie. Błąd – to niesie ogromne korzyści dla zdrowia psychicznego i fizycznego.

Zimny prysznic z rana. Zobacz, co mówią naukowcy
Zimny prysznic na rozpoczęcie dnia? Spróbuj, a zrobisz wiele dobrego dla swojego zdrowia (Getty Images)
bELefLpN

Zimne prysznice nie powstały, aby ułatwić ludziom zachowywanie higieny osobistej. Jak podaje portal Science Alert, używano ich w... zakładach psychiatrycznych. XIX-wieczni lekarze zauważyli, że polewanie zimną wodą poprawia stan osób, które borykały się z rozmaitymi chorobami umysłowymi.

Zimny prysznic. Weź go rano, efekty cię zachwycą

Gdy ludzie zaczęli używać pryszniców do mycia, z czasem oblewanie się zimną wodą straciło na popularności. Niepotrzebnie – kilkadziesiąt sekund pod lodowatym strumieniem pozytywnie wpłynie na nasze zdrowie fizyczne, a nawet samopoczucie.

bELefLpP

Korzyści płynące z polewania się zimną wodą udowodnił zespół naukowców z Holandii. Zebrali oni 300 osób, które następnie podzielili na cztery grupy. Poproszono, aby codziennie brali ciepły prysznic: część kończyła go pod 30-sekundowym lodowatym prysznicem, inni 60-sekundowym, 90-sekundowym, a ostatni – w grupie kontrolnej – mieli całkowicie zrezygnować z niskiej temperatury.

Zobacz także: Zobacz też: Wspólny prysznic, a zebraną wodą spłukujemy toaletę. Sposoby na oszczędzanie wody
bELefLpV

Eksperyment trwał przez trzy miesiące, z czego uczestnicy musieli przestrzegać zaleceń co do prysznica przez jeden. Część jednak polubiła zimną wodę na tyle, że korzystała z niej mimo braku przymusu.

Po trzech miesiącach okazało się, że osoby, które brały zimne prysznice, zaczęły o 29 proc. rzadziej brać zwolnienia lekarskie. Poprawę zdrowia psychicznego i zdrowotnego zaobserwowano u wszystkich, niezależnie, czy używali lodowatej wody przez 30, czy 90 sekund.

Układ odpornościowy uczestników wzmocnił się dzięki oddziaływaniu na układ nerwowy. Zimna woda stymuluje układ krążenia, ponieważ po wyjściu z kabiny organizm musi czym prędzej się ogrzać, co przyspiesza rozprowadzanie krwi.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
bELefLqq
Źródło:
o2pl
KOMENTARZE
(4)
niepodobny
2 tyg. temu
Od kilku miesięcy biorę zimne prysznice z rana. Od tego czasu zmniejszyła się u mnie ilość napadów migreny, a jeśli występują to są mniej silne. Fakt, trzeba trochę samozaparcia, ale polecam :)
Hej!
2 tyg. temu
Uzasadnianie metody tym, że stosowano ja w 19-stowiecznych szpitalach jest najgorszym pomysłem kiedykolwiek. Proponuję też lobotomię, zamykanie ludzi w "trumienkach" i nagrzewanie ich do 60 stopni. Grunt, że pacjent się uspokaja!!!
Radosny Rados...
2 tyg. temu
Nie ma potem susiakcza nie ma czym pchać wogole
bELefLqr
bez szyderstw
2 tyg. temu
Spokojnie, węgiel i energia w górę. Zimny prysznic, nie tylko z rana.:)
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić