NASA wykryła tlen. Naukowcy znaleźli go w naszym Układzie Słonecznym

Wenus, chociaż nazywana "siostrą Ziemi" nie nadaje się do zamieszkania. Na jej powierzchni nie przetrwałyby nawet sondy, które od lat eksplorują Marsa. Naukowcy odkryli niedawno, że nad trującymi chmurami unoszącymi się nam tą planetą, znajdują się ogromne ilości tlenu. Człowiek jednak nie mógłby nim oddychać.

NASA wykryła tlen. Naukowcy znaleźli go w naszym Układzie Słonecznym
Na Wenus znajduje się tlen. (Getty Images)

Wenus, ze względu na wielkość i skład chemiczny, bardzo często nazywana jest "siostrą Ziemi". Część naukowców uważa, że na odpowiedniej wysokości, ponad trującymi chmurami, warunki są odpowiednie dla człowieka. Nie da się jednak tego udowodnić, ponieważ na planetę nie można wysłać sond.

Tlen na Wenus

Nowe dane z teleskopu NASA sugerują, że na Wenus znajduje się tlen. Naukowcy, swoje odkrycie ujawnili w czasopiśmie "Nature Communications".

Tlen został znaleziony około 100 km nad poziomem atmosfery Wenus. Wytwarzany jest na dziennej stronie Wenus w wyniku rozkładu dwutlenku węgla i tlenku węgla. Później może być także przenoszony na ciemną stronę planety.