Nie wierz tym informacjom. Naukowcy udowodnili, że nie chroni przed rakiem

Producenci suplementów diety zawierających witaminę D i kwasy omega-3 twierdzili, że ich produkty mogą nas uchronić przed rakiem i chorobami serca. Amerykańscy naukowcy są zupełnie innego zdania.

Czy witaminy mogą chronić przed rakiem?
Czy witaminy mogą chronić przed rakiem? (Getty Images)

Suplementy z witaminą D i kwasami omega-3 są bardzo popularnymi środkami spożywczymi mającymi uzupełnić naszą dietę w cenne składniki odżywcze. Z tego względu badacze z USA sprawdzili, jak wpływają one na nasze zdrowie. W badaniu wzięło udział 26 tys. osób dorosłych.

Uczestnikami eksperymentu były kobiety w wieku 55 lat i mężczyźni w wieku 50 lat. Codziennie przez pięć lat badanym podawano witaminę D oraz kwasy omega-3. Po szczegółowej analizie wszystkich zebranych informacji eksperci stwierdzili, że tego rodzaju suplementy nie zmniejszają ryzyka występowania nowotworów i chorób układu sercowo-naczyniowego, takich jak zawał czy udar. Wyniki badań zostały opublikowane na łamach prestiżowego czasopisma "New England Journal of Medicine".

Amerykańscy naukowcy postanowili również zbadać, czy suplementacja kwasami omega-3 i witaminą D może mieć niekorzystny wpływ na zdrowie. Podczas badania nie stwierdzono przeciwwskazań przed zażywaniem tych preparatów.

Należy pamiętać, że niezależnie od rodzaju przyjmowanych przez nas suplementów, powinniśmy pamiętać o zdrowej diecie, aktywności fizycznej i unikaniu alkoholu oraz papierosów. Są to bardzo istotne elementy profilaktyki przeciwnowotworowej.

Autor: KAM