Aldona Brauła

Koronawirus. Naukowcy odkryli 40 mutacji śmiertelnego wirusa

Podziel się:

Naukowcy z Islandii twierdzą, że znaleźli czterdzieści mutacji koronawirusa SARS-CoV-2. Pochodzą głównie z trzech państw: Austrii, Włoch i Wielkiej Brytanii, i są powiązane z imprezami masowymi, które ostatnio miały tam miejsce.

Koronawirus. Naukowcy odkryli 40 mutacji śmiertelnego wirusa
(East News, Cheng Min/Xinhua News/East News)

Naukowcy twierdzą, że znaleźli 40 mutacji koronawirusa. Mutacje odkryto poprzez analizę wymazów pacjentów z COVID-19 na Islandii, gdzie dotychczas zgłoszono prawie 600 przypadków.

Do udziału w badaniu zgłosiło się około 5 tys. wolontariuszy, którzy nie mieli żadnych objawów. Wynik pozytywny uzyskało 48 osób. Przeprowadzono pełne sekwencjonowanie genomu, które ujawniło, jak wygląda ewolucja wirusa i łańcuch przenoszenia.

Islandzcy naukowcy ze służby zdrowia i firmy DeCode Genetics byli w stanie prześledzić drogę koronawirusa. Odkryli, że mutacje pochodzą z trzech europejskich krajów - Austrii, Włoch i Wielkiej Brytanii. Ponadto ustalili, że wiele z zakażonych osób brało udział w imprezach masowych, m.in. meczu piłki nożnej.