Wyścig po leżaki na Majorce. Brytyjka reaguje. "To bez sensu"
Clare Wright, turystka z Wielkiej Brytanii, obserwuje codzienny wyścig po leżaki w hotelu na Majorce. Mimo tłumów, zawsze znajduje wolne miejsce bez problemu. W jaki sposób?
Clare Wright, 44-letnia turystka z Nottingham, podczas swojego pobytu w hotelu Protur Playa na Majorce, była świadkiem codziennego wyścigu turystów po leżaki.
Jak relacjonuje, każdego ranka obserwowała z balkonu, jak goście hotelowi gromadzą się w kawiarni już od 8:30, czekając na usunięcie łańcucha blokującego dostęp do basenu.
Ludzie zbierali się w kawiarni od około 8:30, czekając na usunięcie małego łańcucha, który personel umieścił wokół części basenu. Gdy tylko łańcuch został podniesiony, zaczynały się "igrzyska" - opowiada Clare.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Test najdroższych jagodzianek w Warszawie. "Trzeba dużo zapłacić"
Clare, która nagrała całe zdarzenie i udostępniła je na TikToku, zauważyła, że mimo porannego pośpiechu, zawsze znajdowała wolny leżak około godziny 10:00.
To bez sensu. Oglądałam to z balkonu, śmiałam się, szłam na śniadanie, a potem do basenu, gdzie bez problemu znajdowałam leżak - dodaje.
Przedstawiciel hotelu przypominał gościom, aby nie zostawiali ręczników na leżakach i nie biegali, ponieważ podłoga może być śliska. - Myślałam, że nikt nie będzie biegał po leżaki, ale postanowiłam to obejrzeć i nagrać - mówi Clare.
Clare podkreśla, że wyścig po leżaki był niepotrzebny, ponieważ hotel zapewniał wystarczającą liczbę miejsc dla wszystkich gości.
Nagranie Clare zdobyło ponad 57 tys. wyświetleń na TikToku, a komentujący określili zachowanie gości jako "szokujące". Jeden z użytkowników napisał: "Boże, jak smutne, jeśli o to chodzi na wakacjach". Inny dodał: "Nienawidzę tego. Uwielbiam hotele, które usuwają rzeczy po 30 minutach, jeśli nie są używane".
Walka o leżaki hotelowe - jak rozwiązać ten problem raz na zawsze?
Aby skutecznie rozwiązać ten problem, konieczne jest połączenie działań organizacyjnych, komunikacyjnych i - coraz częściej - technologicznych. Najważniejszym krokiem jest wprowadzenie jasnych zasad.
Hotele powinny informować gości, że zajmowanie leżaka przez pozostawienie ręcznika jest dozwolone tylko na krótki czas - na przykład 30 lub 60 minut. Jeśli po tym czasie leżak pozostaje nieużywany, obsługa może usunąć rzeczy i zwolnić miejsce dla innych.