Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Wróć na
Kamil S. Sikora
|

Zakazane po pięćdziesiątce. Obciążają serce i wątrobę

116
Podziel się:

O dobrą kondycję zdrowotną należy dbać zarówno w młodości, jak i w podeszłym wieku. Jednak z biegiem czasu nasz organizm jest coraz bardziej podatny na różnego rodzaju dolegliwości. Dlatego im jesteśmy starsi, tym większą uwagę powinniśmy przywiązywać do codziennej diety. Oto lista produktów, których należy unikać po ukończeniu 50. roku życia.

Zakazane po pięćdziesiątce. Obciążają serce i wątrobę
Po pięćdziesiątce lepiej zrezygnować z niektórych produktów (Getty Images, DigiPub)

Sól

Kardiolodzy od dawna ostrzegają, że nierozsądne używanie soli przyczynia się do rozwoju nadciśnienia, zawału serca i udaru mózgu. Poza tym nadmiar sodu w diecie obciąża nerki i wątrobę, a także wpływa niekorzystnie na pracę mózgu i zatrzymuje wodę w organizmie. Powinny o tym pamiętać zwłaszcza osoby po pięćdziesiątce. Pamiętajmy, że ten dodatek do żywności znajduje się nie tylko w naszej solniczce, ale także w wysokoprzetworzonej żywności, pieczywie, marynowanych warzywach, serach, wędlinach i wielu innych produktach.

Przetworzone mięso

Jak wynika licznych badań naukowych, regularne sięganie po znaczne ilości czerwonego mięsa (zwłaszcza smażonego) sprzyja rozwoju komórek nowotworowych w organizmie i chorób serca. Dotyczy to również mięsa przetworzonego takiego jak: wędliny, kiełbasy, pasztety, parówki czy konserwy. Zdaniem ekspertów Amerykańskiego Instytutu Badań nad Rakiem tego rodzaju produkty spożywanie w nadmiarze podnoszą ryzyko raka jelita grubego aż o 72 proc. Znajdziemy w nich nie tylko nasycone kwasy tłuszczowe, ale również środki konserwujące i ulepszacze smaku.

Alkohol

Wszyscy doskonale wiemy, że nadmiar alkoholu stopniowo wyniszcza naszą wątrobę. Działa destrukcyjnie również na serce, mózg, trzustkę i nerki. W skrajnych przypadkach częste sięganie po napoje zawierające procenty może przyczynić się do przedwczesnego zgonu. Pamiętajmy, że wraz z upływem nasz metabolizm zwalnia, a co za tym idzie, organizm gorzej radzi sobie z alkoholem.

Cukier

Zbyt duże ilości cukru przyczynia się do rozwoju nadwagi, otyłości, cukrzycy typu 2, próchnicy zębów i zaburza prawidłową pracę naszej wątroby. Znajdziemy go zarówno w słodyczach, jak i w napojach gazowanych, sokach owocowych, jogurtach i płatkach śniadaniowych. Ta słodka substancja występuje w żywności również pod innymi postaciami. Szkodliwe zamienniki cukru rafinowanego to m.in.: syrop glukozowo-fruktozowy, karmel, aspartam, acesulfam czy melasa.

Zobacz także: Smacznego: przepis na owsiane ciasteczka
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
o2pl
KOMENTARZE
(116)
Heh
miesiąc temu
To co wolno jak nic nie wolno 😎
Acoto
miesiąc temu
Odkryli Amerykę
Cukiernik
miesiąc temu
Taki artykuł a pod artykułem filmik z przepisem na pyszne owsiane ciasteczka....
R52
miesiąc temu
A oddychać można?
Mięsolub
miesiąc temu
Małymi kroczkami chcą nas przyzwyczaić do zakazu chodowli, sprzedaży i spożywania mięsa w UE.
nurek
miesiąc temu
Najbardziej nas truje nas rząd.
Mays
miesiąc temu
Mięcho , kiełbachy , sól , cukier - nieobecne od lat w domu .
3333
miesiąc temu
A piwko nieszkodzi bo jest bez soli!!!
Adach
miesiąc temu
Po co te wszystkie ostrzeżenia dzisiejsza żywność tak czy inaczej jest skarżona konserwantami typu E..... wszędzie są na etykietach informacje co dany produkt zawiera jakie użyto konserwanty.Nasza żywność już dawno do zdrowych nie należy ☹️
Trak
miesiąc temu
Bzdury, sól nie szkodzi Szkodzą gluteny i cukry.
Zenek
miesiąc temu
A ja codziennie 2 paróweczki z musztardą i już 85 lat stuknęło i żyję
Marian
2 miesiące temu
A życie nie jest zakazane. Przecież żyjąc zużywam tlen.
Gość
2 miesiące temu
Nie jem tego i się źle czuje a wyniki w normie
Zygi z Legnic...
2 miesiące temu
Powtarzam kolejny raz! nie wolno jeść, nie wolno pić, nie wolno żyć. Z tego wszystkiego, to ja wolę dwa jabole😉
...
Następna strona
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić