Wróć na
oprac. Paweł Orlikowski

Drożyzna nad Bałtykiem. Porównaliśmy ceny z Grecją, zaskoczenie

Podziel się

Nawet 60 zł za porcję dorsza z frytkami i surówką trzeba tego lata zapłacić nad polskim morzem. Porównaliśmy te ceny z Grecją. To, co wyszło, zaskakuje.

Grecja kontra polski Bałtyk. Gdzie taniej?
Grecja kontra polski Bałtyk. Gdzie taniej? (WP)
bCObKQcB

Za rybkę nad Bałtykiem w tym roku płacimy rekordowo dużo. Powody takiego stanu rzeczy - zdaniem ekspertów - są dwa. Restauratorzy próbują sobie odbić straty spowodowane epidemią koronawirusa, a i samych ryb jest z roku na rok coraz mniej. Z tego powodu w lipcu zeszłego roku Komisja Europejska wprowadziła zakaz połowów dorsza we wschodniej części Morza Bałtyckiego. Będzie on obowiązywał do stycznia 2024 roku.

Ceny nad Bałtykiem. Internauci zasypują nas paragonami

W Polsce ceny zestawu składającego się ze smażonej ryby, frytek i surówek różnią się znacznie, w zależności od miejscowości i lokalu. W ostatnich tygodniach otrzymaliśmy od Państwa mnóstwo paragonów, z których wynika, że za ulubionego przez Polaków dorsza w zestawie trzeba zostawić minimum 30 zł, a nierzadko cena ta przekracza 40 zł.

bCObKQcD

Wakacje 2020. Porównanie cen w nadmorskich restauracjach w Polsce i Grecji

A ile za rybę zapłacimy w Grecji? Nieznacznie więcej niż w Polsce. A czasem nawet… mniej. Grecy dania rybne podają dokładnie tak samo, jak te z mięsem. Porcja ryby jest zawsze tych samych rozmiarów, cena jest więc stała. Ostateczna cena dania w karcie zawiera porcję frytek i sałatkę warzywną.

Obejrzyj: Polacy skracają wakacje. Urlop raptem na kilka dni

Dorsz w Grecji nie jest tak popularny jak nad Bałtykiem, ale można go znaleźć w tamtejszych restauracjach. Za taki obiad trzeba zapłacić ok. 9,5 euro, czyli w przeliczeniu ok. 43 zł. Zestaw z solą to wydatek od ok. 45 do 60 zł. Za lubianego przez Polaków łososia zapłacimy od ok. 37 do 49 zł.

Droższe są owoce morza. Ceny małż i kałamarnicy zaczynają się od ok. 53 zł. Porcja krewetek to wydatek rzędu 60-70 zł. Uczta morska, czyli miks ryb i owoców morza, dla dwóch osób będzie nas kosztować od 150 do nawet 220 zł.

bCObKQcJ

Jeszcze bardziej zbliżone do tych w polskich kurortach są ceny jedzenia typu fast food. Niedawno o zachodnich cenach kebaba w Rewalu informował nas pan Paweł, który za wersję tego dania w bułce z frytkami zapłacił 20 zł.

Nie było to jednak najdroższe danie. Kebab na talerzu kosztował 25 zł, choć porcja była nieco większa. Za najmniejszy trzeba było zapłacić 17 zł. Tradycyjny grecki gyros na talerzu kosztuje ok. 30 zł, ale ten w picie można już kupić za 9 zł. Jeśli jednak dodamy do tego piwo, zapłacimy ok. 22 zł.

W greckich lokalach najwięcej relatywnie zapłacimy właśnie za napoje. Zimne lokalne piwo do obiadu to koszt ok. 15 zł. Za importowane zapłacimy ok. 5 zł więcej. Kawa mrożona lub napój bez procentów będzie nas kosztować ok. 11 zł.

bCObKQcK

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie

bCObKQde
KOMENTARZE
(48)
Jedno ale.
3 tyg. temu
Ok ceny są podobne, ale jest jedno ale. Pogoda w Grecji jest w zasadzie 100%, a w Polsce jak trafisz.
Pracownik SZ
A mnie nie stać na wczasy ani tu ani na Grecji... Mam na koncie co najwyżej oklaski+
piotto0
3 tyg. temu
Chcieliśmy jechać na wakacje z drugą połówką -> mieliśmy max 4000 pln na całość. W tym roku ze wgl. finansowych chcieliśmy albo wydać mało kasy ( tyg wakacji ) albo w ogole. Stwierdziliśmy jak tanio to po Polsce.. nic bardziej mylnego apartamen bez wyżywienia w ok. standardzie z jakimś ew. basenem w ośrodku od 320pln za dobę w górę..(realnie 400+) do tego wyżywienie + dojazd nad morze (500km w jedna stronę) wyszło, ze nas nie stać. Druga połówka zerknęła na duże biuro podróży, oferta last minute do Grecji odnowiony hotel 4* 300 metrów od plaży all incl w cenie. 1600 pln od osoby na 7 nocy. Do tego dokupiliśmy ubezpieczenie od ew. koronki itd :) I były to nasze najlepsze wakacje jak do tej pory. Zero ludzi, plaże praktycznie "prywatne" ludzie w Grecji wręcz wdzięczni, że przyjechaliśmy !!! :) Polecam Grecje. My byliśmy na Zakynthos.
bCObKQdf
takitam
3 tyg. temu
Dlatego jezdze na wakacje w Grecji bo nie stać mnie na wakacje w Polsce
Polsza
W Grecji uwielbiają polski salceson z puszki🤣
Najnowsze komentarze (48)
qqq
6 dni temu
W sumie tak powinno być, tzn. tam ten produkty są powszechnie dostępne, więc są tańsze. Chociaż, dla polskiego Janusza to pewnie szok. Jeśli ceny się utrzymają to jest jakiś tam znak.
OWOCE MORZA
1 tyg. temu
Ośmiorniczki czują się dzięki naszemu rządowi wreszcie dowartościowane !!!!
CATCHaFALL
Uuuuuuuu
Wczasy 2020
Ceny nad polskim morzem ludzie przesadzaja wydatek 4 tyś . Za hotel z basenami I jacuzzi oraz śniadaniem. Dojazdem oraz codziennym jedzeniem na mieście obiadów kolacji I zabaw dla dzieci . 2 porcje ryby z zupa z zestawem surówek koszt 50zl I z piwem dania obiadowe dla dzieci nawet po 13 zł .jak się stolujecie w najlepszych restauracjach I bierzecie 1 kg ryby to tak zapłacić trzeba będzie ponad 100 zl za rybę.
Wczasowicz
2 tyg. temu
Z całym szacunkiem ale kto i na jakiej podstawie pisze takie bzdury. Właśnie wróciliśmy z rodziną z 2 tygodniowych wczasów byliśmy w Chłapowie i Władysławowie ceny ryb w knajpach od 8 do 15 zł za 100g zapłacisz tyle ile zamówisz za każdym razem przy zamawianiu podawana była gramatura ryby. Jeżeli ktoś nie chce jeść ryby to ma do wyboru dania obiadowe do 25 złotych można się najeść porcej duże. Jak się czyta te nagłówki to człowiek ma wrażenie że komuś zależy aby nie jeździć nad morze. Byliśmy w tym roku też na Mazurach a na feriach w Zakopcu i ceny wszędzie są takie same. Nie szukajcie na siłę sensacji. Pozdrawiam.
Jagoda
Ciąg dalszy bzdur o drożyznie nad polskim morzem, Dziwnowek dorsz świeży po 9 zł/100 g, za 0,5 kg dorsza plus surówki, frytki zapłaciłam 55 zł to jest drogo, w Grecji 50 zł za dorsza ale porcja ok 200g i co tu porównywać
022
2 tyg. temu
Siedzieć w domach i nie płakać
robi
Byłem od 3 lipca tydzień w Słonecznym Brzegu z biurem podróży.Niecałe 1700 zł za dwie osoby ze śniadaniem. 320 ubezpieczenie, 180 dojazd na lotnisko samochodem i 80 parking. Na miejscu wydałem ok 250 Euro. Pogoda ładna, syf jak u nas, połączenie festiwalu discopolo z chińską cepelią. Koszt wszystkiego ok.3600. Teraz jestem nad naszym morzem 10 km od Mielna. Domek dwuosobowy, trochę PRL, ale z łazienką i telewizorem 910zł za 7 noclegów, dojazd 350zl. Jest aneks i żabka to się śniadanie i kolacje ogarnia, a obiad w budach za 20zł spokojnie się zje. Jak ktoś ma fetysz na "rybkę" to widziałem zestawy z pseudodorszem za 35zł. Nawet czyściej niż w Bułgarii, a co do pogody to od soboty spokojnie można plażować chociaż upału nie ma. Bałtyk 17stC. Myślę, że kwocie 2300zł się za dwie osoby zamknę. Oba wyjazdy bardzo budżetowe, więc kto co woli. Na prawdziwe wczasy i wypoczynek to raczej we wrześniu i październiku.
bCObKQcX
turysta
2 tyg. temu
ceny są podobne ale ryba w Polskich smażalniach jest stara mrożona zakupowana w tanich supermarketach z eksportu a potem w barze rybnym podawana jako krajowa i świeża , natomiast w Grecji oprócz 100% pogody , smażona ryba jest świeża z nocnego połowu rano na targu rybnym kupowana i na obiad podawana , u nas polikwidowali targi rybne , połowów praktycznie nie ma wiec smażalnie u nas serwują mrożonki z importu , zamiast usmażona to smakuje jak ugotowana jedna wielka maź .
tiger
Co za bzdury z tą drożyzną nad polskim morzem ,byłem teraz i w tamtym roku i cena jest taka sama jak wtedy
Marynasz
3 tyg. temu
Tylko chorzy ludzie jadą nad Bałtyk
LIKEPANEL.PL
❤️Masz ochotę na ero flirt? Zagadaj do dziewczyn z Twojej okolicy! Sprawdź na Portalu powyżej!
Cwele
3 tyg. temu
Nie wlacie ludzi fhuja, takie ceny to tylko w hotelach 5 gwiazdkowych, za porcje dorsza z frytkami i surówka plus zupa średnia cena to 25-30 zł
Jedrek
Trzeba teraz oddawać 500+nic z nieba nie leci.
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić