Paulina Antoniak
Paulina Antoniak| 

Rewolucja w PKP Intercity. Przewoźnik znosi obowiązek rezerwacji miejsc w części pociągów

52

Od niedzieli (9 czerwca) PKP Intercity zniesie obowiązek rezerwacji miejsc w części pociągów. Oznacza to, że zapełnienie w pojazdach będzie mogło przekroczyć 100 proc., a pasażerowie będą mogli odbyć podróż bez wskazania miejsca na bilecie.

Rewolucja w PKP Intercity. Przewoźnik znosi obowiązek rezerwacji miejsc w części pociągów
PKP wprowadza zmiany. Spółka znosi obowiązek rezerwacji miejsc w części pociągów (NurPhoto via Getty Images, NurPhoto)

Spółka PKP Intercity poinformowała, że zamierza wprowadzić opłaty za rezerwację miejsc do biletów okresowych, m. in. na odcinkach zakupionych w ramach ofert Multiprzejazd i Multiprzejazd max.

Od 9 czerwca zostanie wprowadzona opłata wysokości 3 zł za rezerwację miejsca do biletów przy przejazdach pociągami TLK, IC oraz EIC, natomiast w przejazdach ze składami ED161 (Dart) rezerwacja nadal będzie obowiązkowa.

W przypadku pociągów Intercity zestawionych ze składów zespolonych Flirt, ED-74 i spalinowych zespołów trakcyjnych oraz w pociągach TLK, IC i EIC zestawionych ze składów wagonowych, rezerwacja ma być fakultatywna - poinformował przewoźnik. Wyjaśniono również, że zapełnienie w tych pojazdach będzie mogło przekraczać 100 proc.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: "To dalej polityka, a nie biznes". Ekspert o zamieszaniu wokół podwyżki cen biletów PKP Intercity

PKP Intercity wprowadza zmiany. Koniec rezerwacji miejsc w części pociągów

Oznacza to, że pasażer będzie mógł zająć każde wolne miejsce, do czasu zgłoszenia się osoby z rezerwacją. Ponadto dodano, że pasażer będzie mógł kupić rezerwację do biletu okresowego, jeśli będzie chciał mieć zagwarantowane miejsce.

W związku z planowanymi zmianami pasażerowie będą mogli zwrócić posiadane już bilety bez potrącenia odstępnego i bez uwzględnienia terminów na zwrot przewidzianych w przepisach PKP Intercity. Zasady zwrotu zostały określone na stronie internetowej intercity.pl.

Według komunikatu spółki, dotychczasowo obowiązujące zasady, w tym obowiązek rezerwacji oraz jej nieodpłatność prowadziły do fikcyjnego zajmowania miejsc.

Występowały sytuacje, w których pobierano wiele rezerwacji, natomiast nikt nie odbywał przejazdu, co uniemożliwiało innym podróżnym skorzystanie z przejazdu - tłumaczy PKP, dodając, że problem z kupnem biletu występował zarówno na dłuższych, jak i na krótszych trasach.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić