Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Wróć na
MDO

Koszmar Polaków. Nie tak wyobrażali sobie wakacje w Grecji

Podziel się:

Grecja znów chętnie przyjmuje turystów. W tym kierunku ruszyło wielu Polaków. Liczyli na wypoczynek w wyśmienitych warunkach. Po przyjeździe na miejsce natknęli się jednak na bardzo niemiłą niespodziankę. Co spotkało naszych rodaków na wyspie Zakynthos?

Koszmar Polaków. Nie tak wyobrażali sobie wakacje w Grecji
Grecja (Pixabay)

Polacy tłumnie ruszyli na wyspę Zakintos. Wiele osób uważa, że jest to raj na ziemi. Znajdziemy tam wiele malowniczych plaż, spokój i interesujące zabytki.

Okazuje się jednak, że tym razem Polaków spotkały niemiłe niespodzianki. - Po przyjeździe na miejsce okazało się, że nie działa część hoteli, do których mieliśmy trafić - mówi w rozmowie z Onetem Tomasz Gawiński, dziennikarz "Angory", który postanowił wybrać się na wakacje do Grecji.

Chodzi o co najmniej kilkadziesiąt osób z różnych hoteli, które przyjechały tu z firmą Rainbow. Wygląda to tak, jakby świadomie sprzedawano miejsca w hotelach, wiedząc, że tych miejsc nie ma i że noclegi będą gdzieś indziej. Mój kolega podsumował to tak: "Ty sobie wybierasz, co chcesz, a i tak pojedziesz tam, gdzie my ci każemy". Co gorsza, oni dalej sprzedają te hotele - zaznacza.

Grecja. Turyści oburzeni. Miał być raj, jest piekło!

Przeniesienie do innego hotelu przynosi mnóstwo problemów. Jeśli nowy ma więcej gwiazdek, to wzrasta opłata klimatyczna. Są też problemy natury formalnej. Turyści musieli podać w specjalnych formularzach informację, gdzie będą przebywać. Wpisywali docelowy hotel, a musieli zamieszkań w innym. Obawiają się, że przez to mogą mieć kłopoty prawne.

To jednak nie wszystko. Gawiński relacjonuje, że jeszcze nigdy nie miał tak małego pokoju. Ocenia, że wygląda jak... tramwaj!

Jest wśród nas pani uczulona na komary, która koniecznie chciała zamieszkać nad morzem, bo tam lata ich najmniej. Zamiast tego po przyjeździe dostała hotel pod lasem z całą chmarą komarów - zdradza dziennikarz.

Inny z turystów - pan Leszek - tłumaczy Onetowi, że dostał pokój o wyższym standardzie, ale... przy kanale, z którego po prostu śmierdzi. -  Pytałem rezydentów, od kiedy wiedzą o tej zmianie i zobaczyłem gotowe materiały na temat nowego hotelu, więc to logiczne, że nie dowiedzieli się o tym pięć minut wcześnie - zaznaczył turysta, który postanowił wybrać się na Zakintos.

Turyści nie zamierzają udawać, że nic się nie stało. Zapowiadają różnego rodzaju działania wobec firmy Rainbow. Niektórzy myślą o oficjalnych reklamacjach czy też pozwach sądowych.

Do sprawy odniósł się Maciej Szczechura z biura Rainbow Tours. Jego zdaniem problem nie dotyczy dużej grupy turystów, a firma podjęła starania, które mają pozwolić na zrekompensowanie niedogodności.

Nasi klienci dostają w takich sytuacjach lepszy hotel. Tu zapewniliśmy im pięciogwiazdkowy, porządny hotel i inny, jako alternatywa, również pięciogwiazdkowy. One rzeczywiście leżą dalej od morza. Ale to nie jest tak, że wszyscy nasi klienci, którzy udadzą się na Zakintos, trafiają do innych hoteli - podkreśla, cytowany przez Onet.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Źródło:
o2pl
KOMENTARZE
(93)
Rafał
11 miesięcy temu
Exim Tours robi to samo!!!!
Rafal
12 miesięcy temu
Exim tours robi tak samot. Teraz, w czerwcu!
Zyr
Niestety nieuczciwości w biurze Nowa Itaka też występują.Chodzi mianowicie o niedopowiedzenia. Miało być zejście na plażę 100 m ale schody są zarwane i jest ale dużo dalej. Miało być 8 dni. Jest ale na walizkach bo z hotelu trzeba się wyprowadzić w 7 dniu o 11.00 mimo że wylot jest o 4.30 następnego dnia. To jest takie polskie rozbójnictwo gospodarcze. Tu się przemilczy, tu się nie dopowie a turści cóż jak już zapłacą to będą siedzieć cicho. Pandemia wyzwoliła głód wyjazdów ,więc każdy łapie co dają. A po informacjach na miejscu rozczarowanie. Miejscowi też oszczędzają na wszystkim. O wszystko trzeba prosić. Pewnie po Tak długiej przerwie chcą ja nawięcej zarobić. Bo może być gorzej. Wszystko było by Ok gdyby o tym informowano przed zapłaceniem. Nie po same widoki ludzie wyjeżdżają.
ITAKA-to badz...
ITAKA TO JESZCZE WIEKSI OSZUSCI. TURYSTA MA ZAPLACIC, najlepiej dużo i może już NIE BYC na kupionej imprezie. REZYDENCI z ITAKI rżną GŁUPA.Oczywiscie wg REZYDENTOWz ITAKI , na danym miejscu(destynacji) jest IDEALNIE. Pewnie dla REZYDENTOW ITAKI, dla TURYSTOW juz NIE ! Jezeli chodzi UZNANIE REKLAMACJI w ITACE , to droga przez mękę. Z reguły NIE UZNAJĄ, bo przecież bylo cudnie! Bylam stałym klientem ITAKI, do momentu oszustwa! ITAKA to wyjatkowi ZLODZIEJE i OSZUSCI a REZYDENCI maja super opanowane RZNIECIE GLUPA! JA i moi znajomi juz NIGDY Z ITAKA, po tym co musieliśmy przejść na imprezie wykupionej w ITACE.
Turystka
12 miesięcy temu
Czytam trzeci raz i wierzyć się nie chce jakie bzdury zostały wypisane odnośnie tego hotelu , ponieważ byłam w tym samym czasie tam . Hotel bez zastrzeżeń kanał o którym mowa nie istnieje ponieważ wody w nim nie ma las to parę drzew a komary w ciągu całego pobytu jeden to gdzie te chmary sądzę że pan dziennikarz chce mieć darmowe wakacje a przy okazji karierę swoją zbudować,a jeżeli chodzi o opłatę klimatyczną to logiczne że jest wyższa w hotelu pięciogwiazdkowym . Jesteśmy w trakcie pandemii to trzeba się liczyć że mogą być zmiany ale były na lepsze .Jak to Polak lubi narzekać i krytykować.
Aga
Wczoraj wróciłam z Rodos hotel Wite Olive Lindos Premium wycieczka z tego biura podróży i wszytko w najlepszym porządku. Wyjazd z hotelu o 16:15 i do tej godziny mogłam korzystać ze wszystkiego co oferuje hotel. Lot w jedną i drugą stronę zgodnie z planem.
AnetaNiePolec...
12 miesięcy temu
Ja już nigdy nie pojadę na wakacje z tym biurem bo miałam te samą sytuację a może i jeszcze gorszą bo dwa razy byliśmy przenoszeni. Nasz hotel docelowy oczywiście był już cały zajęty więc przeniesiono nas do innego na jedną noc po czym na drugi dzień zostaliśmy wysłani do jeszcze innego już nie mówię o dostarczeniu bagażu itd. bo z tym też były jaja jakich mało. I jeszcze jedna ważna kwestia nie tylko na nas taka atrakcją czekała tylko jeszcze na 2 inne młode pary. Więc na pewno było to zaplanowane. Także jeszcze raz nie polecam wycieczek z tym biurem. Ps. Złożyliśmy reklamację opowiadając o całej sytuacji i że 2 dni w sumie z 7 dniowego pobytu były wyautowane to stwierdzono że mogą nam zwrócić 400zł za 2 osoby bo najwięcej z tych wakacji kosztował lot a do niego nie mieliśmy zastrzeżeń wiec śmiech na sali.
Marzena
Nie wieszajcie psów na biurach za wszystko, co się wydarza. Bardzo często to same hotele robią zamieszanie zgłaszając nieprawdziwe informacje i biura są tak samo zaskoczone, jak podróżni. Kilka razy przekonałam się o tym. Na szczęście zawsze dotyczyło to dupereli. Chociaż polaczkowie nawet o drobiazgi robili koszmarne awantury
Nemeczek
12 miesięcy temu
Znajomi mieli to samo miesiąc temu. Aż mnie to dziwi, bo jeździłam z R kilka razy i nigdy nie było żadnych wtop.
Xyz
Dokładnie to samo zrobił w tym roku Coral Travel z Turcją. Gdybym nie sprawdziła bezpośrednio na stronie hotelu ,że jest nieczynny nie wiadomo gdzie bym wylądowała
Qwerty
12 miesięcy temu
Zawsze słyszę od znajomych jeżdżądzych na "Spęd owiec" -czyli zorganizowany urlop- tylko złe opinie o greckich hotelach! (Coś w tym jest, jak sie zna grecką mentalność) A ja jeżdżę tam i tylko tam od 30 lat i nie znam lepszego kraju na wakacje! Tam jest cicho i bezpiecznie, tysiące pustych plaż do wyboru i śliczne miasteczka. A Grecy to cudowni przyjaźni, uczciwi i pomocni ludzie o wysokiej kulturze dla ktorych jesteś ich gościem w ich kraju. Bylismy zapraszani do domów, wspólnie grilowaliśmy, nawet trafiliśmy na wesele! Jest tylko jeden trick: zachowuj się jak gość. Z szacunkiem, przyjaźnie i na równi. Nie bądź dziki i arogancki. Wejdź między ludzi, nawiąż znajomości. No i jedź sam indywidualnie własnym autem / motorem / kamperem i tam gdzie chcesz i jak chcesz! A zobaczysz że nie ma lepszego kraju na wakacje.
tzw. overboek...
racja, robia to z premedytacją.. a rezydentka ci powie ze wg jej subiektywnego zdania Ten hotel jest lepszy!! zgroza. Nie po to tydzień czasu wybierałem hotel żeby oni mi teraz mówili gdzie jest lepiej.. no kuwa
to nazywa się...
w Itaka też tak robią
...
Następna strona
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić