Smaczne, ale unikaj. Odpowiada za raka trzustki, jelit, prostaty

18

Sposób, w jaki się odżywiamy, ma ogromny wpływ na nasze zdrowie. Często nie zdajemy sobie sprawy, że niektóre produkty obecne w naszym codziennym menu, znacznie zwiększają ryzyko wielu niebezpiecznych chorób. Oto lista artykułów spożywczych, które lepiej wykluczyć z swojego jadłospisu.

Przetworzone produkty są szkodliwe dla zdrowia
Przetworzone produkty są szkodliwe dla zdrowia

Produkty spożywcze, których lepiej unikać

Margaryna to produkt, który lepiej zastąpić oliwą z oliwek, olejem kokosowym lub prawdziwym masłem. W procesie produkcyjnym margaryny powstają substancje wykazujące właściwości rakotwórcze. Produkt może być wysoce szkodliwy zwłaszcza dla układu pokarmowego.

Żeby zaspokoić pragnienie i orzeźwić organizm, chętnie sięgamy po napoje gazowane. Należy jednak pamiętać, że zawierają one spore ilości cukru, który w nadmiarze przyczynia się do nadwagi, otyłości, chorób układu krążenia i cukrzycy.

Napoje energetyczne również nie są dobrym wyborem. Popularne energetyki poza cukrem zawierają kofeinę. Ta substancja spożywana w dużych ilościach prowadzi do uzależnienia, podenerwowania i zaburzeń lękowych.

Kolejny produkt, którego powinniśmy unikać, to przetworzone mięso. Im więcej panierki i sztucznych dodatków, tym gorzej. Te rodzaje mięsa zawierają związki chemiczne podnoszące ryzyko rozwoju chorób nowotworowych takich jak rak trzustki, jelita grubego i prostaty.

Płatki śniadaniowe są powszechnie uznawane za zdrową przekąskę. Niestety te artykuły często mają w swoim składzie cukier sól i nasycone kwasy tłuszczowe. Do płatków często dodawany jest jogurt, który również może zawierać cukier, sztuczne słodziki i syrop kukurydziany. Takie połączenie raczej nie pomoże nam pozbyć się zbędnych kilogramów, a wręcz odwrotnie.

Chipsy, solone orzeszki lub słodkie przekąski spożywane regularnie są poważnym zagrożeniem dla zdrowia. Podnoszą cholesterol i działają negatywnie nasz układ krwionośny. Zamiast sięgać po te tuczące produkty bogate w tłuszcz, sól, cukier i puste kalorie, lepiej wybrać orzechy, warzywa lub owoce.

Ser żółty, często dodawany do tostów lub pizzy, jest bogatym źródłem cennego wapnia, ale zawiera też znaczne ilości tłuszczów nasyconych. Jedzenie żółtego sera w dużych ilościach powoduje wzrost tkanki tłuszczowej i wysokie stężenie złego cholesterolu LDL we krwi. Poza tym sery pochodzące z produkcji masowej są nafaszerowane chemią i zwiększają ryzyko nowotworów.

Autor: KGG
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić