Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Wróć na
KAM
|
aktualizacja

Wzmacnia mózg, wypłukuje trójglicerydy. Tania ochrona przed miażdżycą

45
Podziel się:

Kwasy omega-3 są niezbędne dla naszego organizmu. Pozytywnie działają na pracę mózgu oraz zapobiegają miażdżycy. Przeczytaj, gdzie znajdziesz ich najwięcej.

Wzmacnia mózg, wypłukuje trójglicerydy. Tania ochrona przed miażdżycą
(gett, Getty Images)

Orzechy włoskie

Orzechy włoskie to świetny dodatek do jogurtu lub musli. Są one źródłem kwasu alfa-linolenowego (ALA ), który jest jednym z trzech rodzajów kwasu omega-3. Kwas ALA występuje również w innych produktach pochodzenia roślinnego np. w orzeszkach pistacjowych, za to nie znajdziemy go w migdałach.

Ekologiczne jaja

Ekologiczne jajka pochodzą od kur karmionych specjalnymi nasionami oraz olejami z ryb. Ten rodzaj jajek, w odróżnieniu od zwykłych, ma ciemniejsze żółtka, w których znajduje się kwas omega-3.

Ryby

W rybach również znajdziemy kwasy omega-3: DHA oraz EPA, które usprawniają pracę naszego serca i chronią przed miażdżycą. Najwięcej tego kwasu mają tłuste ryby pochodzące z morza np. tuńczyk, łosoś, śledź lub sardynka.

Rośliny strączkowe

Pamiętaj, że można je jeść, ale z umiarem. Dodane do zupy lub sałatki powodują zwiększone przyswajanie kwasu ALA. Dlatego watro na stałe wprowadzić je do swojego jadłospisu. Wybierz ciecierzycę, soczewicę, groszek. Możesz też sięgnąć po sfermentowaną soję, Japończycy od lat uważają, że to ona stoi za ich długim i zdrowym życiem.

Oleje

Olej rzepakowy, olej z orzechów włoskich lub pestek winogron oraz oliwa z oliwek, zawierają cenny dla organizmu kwas omega-3. Ważne jednak by tych produktów używać z umiarem ponieważ są bardzo kaloryczne.

Rośliny zielone

Szpinak, kapusta, sałata oraz inne zielone warzywa liściaste są źródłem kwasu ALA. Według badań ten rodzaj kwasów wzmacnia odporność organizmu, pracę naszego serca oraz zmniejsza ryzyko pojawienia się nowotworów. Te rośliny dostarczają nam również błonnik, witaminy, związki mineralne oraz przeciwutleniacze.

Siemię lniane

Siemię lniane to bogate źródło kwasów ALA. Jednak żeby nasiona lnu dostarczyły nam odpowiednich składników, powinny być świeżo zmielone. Dlatego warto sięgać po mielone ziarna, sprzedawane w specjalnych opakowaniach, które chronią zawartość kwasów omega-3. Ewentualnie można kupować całe ziarna lnu i mielić je przed zjedzeniem.

Suplementy omega-3

Żeby uzupełnić niedobór kwasów omega-3, możemy zastosować suplementy dostępne w aptekach. Powinniśmy je zażywać z umiarem ponieważ zbyt duża ilość tych kwasów może osłabić nasz organizm. Na odpowiednie dawkowanie suplementów, które zawierają kwasy omega-3, szczególnie powinni uważać osoby cierpiące na cukrzyce i choroby układu krążenia.

Czytaj też:

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło:
o2pl
KOMENTARZE
(45)
18 latka
rok temu
A ja odpowiem lewicowej mlodziezy,która w 2023 roku będzie głosować za aborcją:szkoda ,że wasi rodzice was nie wyskorobali w 12 tygodniu ciąży.Takie śmieci nie mają prawa do życia!!!!
Koń donek
rok temu
Te produkty zakupione w stonce apewno zapewnia dluuuugie życie.olej z randapem warzyw opryskane taka chemia że gleba po jednym razie zatruta jest na dziesięciolecia a mięso... Pasione sterydami i chemikaliami padło.nic dodać ich ująć kontroli żywności w tym chorym kraju nie ma
afrykaner
rok temu
wskazane dla polityków.
Wawa
rok temu
Po trochu tz z umiarem!
Wawa
rok temu
A ja lubię wszystkiego po trochu, bo to jest albo zdrowe, przeczyszczające albo hartujące, a i mały pościk też robi swoje.
12345MAREK NR...
rok temu
Tak tak fasola beeeee ,łosoś, tuńczyk a może i rekin żeby to jeść trzeba w lotka wygrać, słonina też jest tłusta i tania pewnie jutro napiszą że słonina ogórek i seta wódy to samo zdrowie (nie przesadzać z ogórkami. Przepis słonina 5-7 razy na dzień wóda bez ograniczeń a ogórka tylko wąchać)
APiS
rok temu
Wynika z tego że coś może być pożyteczne albo szkodliwe zależnie od dnia w kalendarzu.
Chucknienoris
rok temu
Oświadczam wszem i wobec że portal o2 już dawno sięgnął dna pisząc te bzdety i usuwając niewygodne komentarze totalne dno i wodorosty
Antoni
rok temu
Ja dziś na wieczór zjem fasolkę i popiję napojem gazowanym a jestem na emeryturze
Mnie nie wkre...
rok temu
Koncerny żeby sprzedać karmę dla psa wmówiły ludziom że każde inne jedzenie jest zle w zdjęcie zwierzaka.wiec ludzie zaczęli kupować a swego nie dawać i tak się robi kasę.I co ??? Łatwo jest manipulować człowiekiem???
PACO
rok temu
Strasznie nas kręcicie
Stop
rok temu
Od kiedy weszliśmy do UE wszystko jest szkodliwe trujące widać to po zwiększonej ilości chorych na raka serce płuca a teraz niszczą nas krowia grypa od roku podstępnie i zdradziecko zastrzykami śmierci i kalectwa miliardera geytsa bogacacego się na ludobójstwie by przejmować majątki ludzi których skrzywdzili z kolesiami antyludzkimi .Hańba złoczyńcy ludobojcy stop.
AŁ1970
rok temu
Przecież tuńczyk zawiera sporo toksyn, a dziś jest polecany.....
Prawda
rok temu
Żeby fasola i groch stały się lekko strawne zawsze do moczenia dodać kminku i gotować z tym kminkiem. Doprawić majerankiem. Do kapusty kiszonej też kminku i majeranku. Zagubione pradawne zwyczaje
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić