Tajemnica lotu MH370. Raport wskazuje dokładną lokalizację

309

Dzięki najnowszym danym naukowcom udało się wyznaczyć miejsce, w którym najprawdopodobniej rozbił się słynny Boeing 777. Samolot zaginął w marcu 2014 roku kilkadziesiąt minut po starcie i nagłej zmianie trasy.

Tajemnica lotu MH370. Raport wskazuje dokładną lokalizację
Zagadka tajejmniczego lotu zostanie rozwiązana? (Getty Images)

8 marca 2014 roku malezyjski Boeing 777 wyleciał z Kuala Lumpur do Pekinu. 39 minut po starcie nagle zboczył z zaplanowanej trasy i poleciał w kierunku południowej części Oceanu Indyjskiego. Później samolot zniknął z radarów i do dziś nie wiadomo, co się z nim stało. Na pokładzie znajdowało się 239 osób.

Tajemnica lotu MH370 rozwiązana?

Tuż po zaginięciu samolotu rozpoczęto międzynarodową misję poszukiwawczą. Zakończono ją w 2018 r. po tym, jak nie dokonano żadnych przełomowych odkryć.

Wraz z upływem czasu pojawiło się wiele teorii na temat lotu MH370. Najbardziej prawdopodobna mówi o usterce technicznej i rozhermetyzowaniu samolotu. W wyniku ewentualnej dekompresji załoga i pasażerowie natychmiast straciliby przytomność. Niektórzy uważają, że pilot chciał popełnić samobójstwo i celowo rozbił maszynę na środku oceanu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Przełamać "błędne koło" ws. Ukrainy. "Rosja rozumie argument siły"

Służbom nie udało się nigdy ustalić prawdziwej przyczyny katastrofy. Nie znaleziono także miejsca, w którym maszyna się rozbiła. Jednak najnowsze raporty dotyczące lotu MH370 mogą być prawdziwym przełomem.

229-stronicowy raport sugeruje, że wrak może znajdować się około 1560 km na zachód od Perth w Australii. Udało się to odkryć dzięki nowej technologii znanej jako Weak Signal Propagation Reporter (WSPR). Badacze Richard Godfrey, dr Hannes Coetzee i profesor Simon Maskell wykorzystali WSPR do śledzenia toru lotu przez sześć godzin po utracie sygnału radiowego.

Technologię tę opracowywano przez ostatnie trzy lata, a wyniki stanowią nowy, wiarygodny dowód. Jest to zgodne z analizami Boeinga… i analizami dryfu gruzu wydobytego wokół Oceanu Indyjskiego, przeprowadzonymi przez Uniwersytet Australii Zachodniej — przekazali naukowcy cytowani przez Daily Mail.

WSPR rejestruje każdą interakcję między samolotem powietrznym a sygnałami wysyłanymi z ziemi. Naukowcom udało się dzięki temu znaleźć 125 punktów, przez które samolot z pewnością przeleciał. Wyznaczona trasa kończyła się w tym samym miejscu, o którym wcześniej wspomniano m.in. w raportach stworzonych na podstawie sygnałów satelitarnych.

Autor: ABA
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić