Albert Kamiński| 
aktualizacja 

#retro Polska Coca-cola ma 45 lat. Tak się nią delektowano w PRL

37
1/9

W PRL ją pokochano

W PRL ją pokochano
(PAP, Grzegorz Rogiński)
0
0

Dziś mija 45 lat od dnia, gdy pierwsza "polska butelka" Coca-coli zjechała z linii produkcyjnej. Ten symbol amerykańskiej kultury zyskał niezwykłą popularność w PRL, mimo że nie do końca pasował do ówczesnej ideologii lansowanej przez partię.

2/9

Wreszcie w Polsce

0
0

Wcześniej Coca-colę widział tylko ten, kto był za granicą. Do Polski napój dotarł w 1957 r. Pokazano go na Targach Poznańskich.

3/9

Polska Coca-cola

0
0

Linię produkcyjną otwarto w 1972 roku w Polskich Zakładach Piwowarskich Warszawie. Pierwsza butelka zjechała z taśmy dokładnie 20 lipca.

4/9

Inwestowano w reklamę

0
0

Kampania promocyjna napoju wprowadziła nową jakość do polskiej reklamy. Napój pojawiał się na targach, w gazetach i na plakatach.

5/9

Reklama z poetyckim zacięciem

0
0

Napój zaczęto reklamować hasłem: "Coca-cola. To jest to!" Mało osób wie, że wymyśliła je Agnieszka Osiecka.

6/9

Pili ją wszyscy

0
0

Ten gazowany napój stał się przysmakiem dzieci, młodzieży i dorosłych.

7/9

Piły ją autorytety

0
0

Coca-cola znajdowała wówczas uznanie w oczach wielu znanych osobistości, jak np. Czesław Miłosz. Postawienie jej przed poetą w roku 1980 to była doskonała reklama.

8/9

Przysmak dygnitarzy

0
0

Choć Coca-cola była symbolem amerykańskiego imperializmu, wielu PRL-owskich notabli chętnie widziało ją na stole. Gościła nie tylko na prywatnych uroczystościach, ale także na zjazdach partyjnych.

9/9

Symbol luksusu

0
0

Coca-cola stała się obowiązkowym elementem spotkań towarzyskich, szczególnie wśród bogatszej części mieszkańców miast.

Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić