aktualizacja 

Musisz to wiedzieć przed wyjazdem na wakacje. Żeby nie było za późno

2
1/5

Rośnie świadomość

Rośnie świadomość
(Pixabay.com)
0
0
2/5

Obawy związane z wakacjami

0
0

Warto wiedzieć: wycieczka z touroperatorem oznacza, że kupujemy co najmniej dwie, a zwykle kilka usług turystycznych (np. transport, hotel, wyżywienie) połączonych w jeden program. Za całość odpowiada organizator imprezy i do niego kierujemy ewentualne reklamacje.

3/5

Przeczytaj umowę, zanim podpiszesz

0
0

Warto wiedzieć: zgodnie z prawem, umowa o świadczenie usług turystycznych powinna określać m.in. miejsce pobytu, termin rozpoczęcia i zakończenia wycieczki, standard hotelu, posiłków oraz rodzaj środka transportu.

4/5

Jak składać reklamację?

0
0

*Warto wiedzieć: *konsument ma prawo do złożenia reklamacji i żądania obniżenia ceny wycieczki, jeżeli biuro podróży wykonuje usługi niezgodnie z umową (np. zapewniając gorszy niż w umowie standard hotelu). W oszacowaniu wysokości roszczenia pomocna jest tabela frankfurcka. Nie ma ona wprawdzie mocy wiążącej, ale jest zwyczajowo uznawana przez wielu przedsiębiorców turystycznych. Przykładowo za brak balkonu możemy żądać do 10 proc., za hałas w nocy do 40 proc., a za brak wyżywienia do 50 proc. niższej ceny.

5/5

Ta wiedza może się przydać

0
0

Pełną listę instytucji, które wspierają akcję, możecie znaleźć na stronie *UOKiK. *

Oprac: Krzysztof Narewski

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić