Będą kary dla nieuczciwych producentów suplementów diety

13

Kary za nieuczciwe reklamy suplementów diety mają być dotkliwe.

Będą kary dla nieuczciwych producentów suplementów diety
(iStock.com)

Co czwarta reklama w telewizji dotyczy suplementów diety, a w radiu co druga. Ich przekaz jest taki, że suplementy diety mają właściwości lecznicze, a to wprowadzanie klientów w błąd.

Ministerstwo Zdrowia chce uregulować kwestię suplementów. Trwają prace nad ustawą, która tego dotyczy. Jedna z propozycji jest taka, aby kara wynosiła 100-krotność przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce.

Taka reklama może wprowadzić konsumentów w błąd, bo suplementy diety należy traktować jako żywność- mówi w rozmowie z MarketNews24 Marta Miszczuk, radca prawny i rzecznik patentowy z kancelarii Affre&Wspólnicy, specjalizującej się w zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i prawie konsumenckim oraz w prawie własności przemysłowej.

Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.

Źródło:MarketNews24
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić